30 November 2009

Korban Aidil Adha & New Toys

Assalamualaikum..

Selamat bertugas semula buat teman2 yg sudah mula bertugas setelah lama berehat sempena Aidil Adha..rasanya belum terlambat saya mengucapkan Salam Aidil adha buat semua muslimin dan muslimat dimana jua anda berada terutamanya buat pengunjung tegar blog saya.
Nampaknya demam daging korban sudah bermula..macam2 penyakit boleh dapat jika terlebih pengambilan daging merah sempena musim perayaan terutamanya hari raya korban ni.

Begitu juga dengan saya..rasanya dah tak lalu nak menjamah daging yg saban hari menjadi santapan sejak menjelangnya aidil adha..(itu belum lagi bahagian yang kami dapat di taman perumahan kami).
Sempena Aidil adha baru2 ini..dua ekor lembu telah dikorbankan di kediaman abah di kampung.

Acara korban bermula selepas solat sunat Aidil adha seekor dan selepas solat jumaat seekor lagi..nak buat sekali harung takut tak sempat nak bersolat jumaat pula.
Alhamdulillah semuanya berjalan lancar..kami adik beradik dan saudara mara bermuafakat mengerjakan semuanya dari awal hingga selesai..di samping lebihan2 tulang tu kami buat sup..tambah meroyan la kepala saya..terasa ngantuk semacam jer dipetang hari
Peringatan ye buat teman2 yang ada tekan darah tinggi..dilarang sama sekali memakan organ dalaman haiwan seperti limpa,paru,hati jantung dan perut.ini bertujuan untuk mengelakkan perkara2 yang tidak diingin berlaku..terutamanya tekanan darah tiba2 naik dengan jayanya.


(Edisi Tertangguh)Gambar dibawah ini bukan bertujuan apa2..just nak kongsi kegembiraan sempena ulang tahun saya Yang Ke 37 inilah hadiah dari hubby sempena ulang tahun kelahiran saya Mini Laptop Acer Aspire One..terima kasih Abang..i love u so much.terasa dah tua pulak bila lihat nombor 37 tu..tapi sekurang2nya ianya dapat mematangkan diri kita..biar lah muka nampak muda tapi jiwa kita rasa tua..

Alhamdulillah..banyak kenangan dan pengalaman yg saya lalui sepanjang 37 tahun saya bernafas di bumi allah ini..kenangan yang sangat indah yang menjadi ingatan saya sepanjang hayat saya..Terima kasih Ya Allah kerana memberi peluang hamba Mu ini merasai kenikmatan hidup diBumi Mu di samping insan2 tersayang..


Terima kasih Ya Allah.



No comments: